Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Loes

Ervaringen met MKB Collectieven?

102 posts in this topic

Hallo,

Ons hebben ze ook benaderd een tijdje geleden. Eerst bellen ze mijn man op mobiel. Daarna met mij met het verhaal dat mijn man geen gegevens bij de hand had en dat ze daarvoor met mij mochten bellen. Ik domme muts ga ook nog gewoon alle vragen beantwoorden! Dan wordt er inderdaad heel vaak om een bevestiging gevraagd en wordt er ook heel vaak onze naam genoemd. Ook wordt er aan het einde verteld dat als de besparingen onder de 600 euro blijven er geen kosten aan het rapport verbonden zijn. Zodra de kosten hoger zijn wordt het wel in rekening gebracht. Een paar weken later valt het rapport in de brievenbus. Wij hebben dit goed doorgelezen en kwamen erachter dat het niet volledig was en dat er fouten in staan. Ook zouden we nog een mail ontvangen waar we als we geen interesse hadden op konden reageren. ( nooit gekregen ) Een paar weken later kregen we de factuur van het rapport, en jawel hoor.... of we ff 300 euro over konden maken! Wij laten weten dat niet te doen omdat we geen mail ontvangen hebben en omdat het rapport van geen kanten klopt. Toen kwam er vervolgens een brief van een incassoburo met het dringende verzoek om toch maar te betalen. We hadden er mee ingestemd. We hebben van alle papieren die we hadden kopieën gemaakt en opgestuurd. We hebben ook gevraagd om de bandopname te willen beluisteren. Hebben ze naar ons doorgestuurd. Alleen het gesprek van mijn man niet! Daar heeft hij in aangegeven geen interesse te hebben. Nu dan toch maar betaald. Wij voelen ons echt OPGELICHT !!!! En wat denk je.... krijg net een belletje van mijn man, ze hebben hem weer gebeld maar dan onder een andere naam! Ook bij mij hebben ze gebeld, kon ik aan het telefoonnummer zien. Ik heb niet opgenomen. Daarop belt mijn man om mij te waarschuwen dat ze weer bezig zijn. Ik denk dat we maar eens een stapje verder gaan, Tros Radar of zo!

Ik hoop dat heel veel mensen deze pagina's lezen voordat het te laat is.

Groetjes OPGELICHT

@Mitch. Ik snap de reacties soms ook niet helemaal. De 7 werkdagen worden heel duidelijk uitgelegd aan de telefoon. Ik heb zelf meegedaan met vorig collectief en ik profiteer nu van een bizar hoge korting! Bedankt.

Nou zo goedkoop kan het nooit zijn!

Ik ben er vandaag ook mee in zee gegaan... Als ik dit zo allemaal lees, niet zo slim dus. Ik wil die offerte niet afwachten maar een aangetekende brief versturen met de annulering. Is dat samen met de machtiging intrekking voldoende? Ik ben via een 010 nummer gebeld. Zijn er anderen die ook het nummer konden zien?

Klonk allemaal vrij logisch, vrijblijvend en vooral gunstig voor mij als bedrijf: 25 % korting op je energie lasten. Maar ik haakte af toen ik werd gedwongen mijn bankrekening nr te geven en op een bandrecorder 2 minuten lang vragen moest gaan beantwoorden. Heb beiden dus niet gedaan. Mijn bankrekening nr moest ik geven als bewijs dat ik mee wilde werken. Maar daar trapte ik niet in, vond de antwoorden van de telefoniste toch niet helemaal zuivere koffie.

Wilde mijn bankrekeningnummer hebben, lijkt me absoluut niet relevant voor een offerte. Al u deze niet geeft, mag u niet mee doen... Dan houdt het op: Goeiedag!

MKB Collectieven,

GA noit met ze in zee.... heb ik ook gedaan. Allereerst was mij wel duidelijk dat ik kon annuleren.

Echter zijn het zulke oplichters dat je ne een uur in de waht gewoon van de lijn wordt geflikkerd. Bel je terug gebeurd hetzelfde.

Op mailtjes reageren ze niet, oftewel je kan er niet onderuit. Wat mij niet duidelijk is gemaakt dat het om een contract van 3 jaar gaat. Hier kan ik ze nog wel op pakken, dus ik ga een procedue starten want dit is volkomen belachelijk.

Ja ik weet het had eerst even moeten googlelen en ja het is stom, maar goed ik lees ook dat ik niet de enige ben, dat maakt het waarschijnlijk ook wel erger.

Dit 'bedrijf' zou gewoon gestopt moeten worden!

Ik ben nu ook met de uitendelijke leverancier bezig om het daar te stoppen. Dit is volkomen belachelijk!

Wow, ik voel me echt ongelooflijk stom nu ik alle reacties hier lees! De man van MKB Collectieven klonk erg vriendelijk en was erg duidelijk, dat ze informatie per mail en brief zullen sturen, dat het niet uitmaakt dat ik mijn losse freelancebaan naast mijn voltijdbaan doe, alleen het KvK-nummer op dat adres was belangrijk, geen fiscale gevolgen en ik kon binnen 14 dagen annuleren en mijn machtiging via de website intrekken als ik bij mijn huidige leverancier wou blijven. Ik was ook zo overrompeld, zo tijdens de werkdrukte, maar wil nu heel graag zo snel mogelijk annuleren, als dat lukt, want als ik de reacties zo lees is dat misschien nog niet zo eenvoudig...

Ik ben er wel op ingegaan en vanaf vandaag bij een andere leverancier via MKBcollectieven. Scheelt jaarlijks veel, omdat mijn huidige leverancier geen zakelijke contracten afsluit, alleen voor particulieren. Overigens is er een ware oorlog tussen energieleveranciers uitgebroken. Ik ben drie keer aan de voordeur benaderd door NUON, OXXIO en EON. Huis aan huis verkoop is net zo opdringerig als bellen zoals MKB collectieven doet, echter biedt MKB vanwege het collectieve contract zeer voordelige prijzen.

ps En ook bij deur aan deur verkoop van energie door NUON en OXXIO worden ook je persoonlijke gegevens gevraagd, ook je banknummer en moet je meteen formulieren ondertekenen. 

3 weken geleden iemand langs de deur gehad van MKB Collectieven.

Ik was druk bezig, dus de heer zou eind van de dag terug komen.

Eind van de dag weer de zelfde heer aan de deur. Heeft zich netjes gelegitimeerd en duidelijk het verhaal verteld en aangegeven dat als ik het niet wil, ik binnen 14 dagen moet reageren op het moment dat ik het binnen krijg. Vond het wel de moeite waard om alles te vergelijken. Deze week alle netjes binnen gekregen en het bleek degelijk een verschil van 22% zelf na berekend. Momenteel zit ik nog bij Eneco. Gezien ik de voorwaarde juridisch heb gecontroleerd en MKB Collectieven heb nagetrokken ( gezien ik nog nooit ben veranderd ) de overwegen gemaakt om het eens de kans te geven. Alles voldoet aan het geen wat de heer mij heeft verteld.

Complimenten voor de werkwijze, ik ken andere situaties. Nog geen problemen ondervonden, ik zal het forum op de hoogte houden.

Gr. J. Middeldorp

Ook ik ben gebeld door MBK Collectieven met het nummer: 010-340 30 16... Ik heb informatie binnen gekregen en vind ze ook erg opdringerig, want ze bellen sindsdien zeker 2 x per dag. Hier hou ik niet van en zodoende zie ik er vanaf, maar bijna niemand hier heeft het afgesloten en is er daarna achter gekomen dat ze opgelicht zijn. Iedereen begint te zeggen dat het oplichters zijn, voordat ze een overeenkomst zijn aangegaan. Dus eigenlijk zijn de reacties hier niet geheel eerlijk. Verder zou ik van diegene die zeggen tevreden te zijn, willen weten wie dit echt zijn, voordat dit gewoon een medewerker is die hierop reageert... Misschien dat ik dan nog in aanmerking wil komen... Ik ga voor zekerheid en het is voor mij nog te onzeker!

Net een geweldige aanbieding gehad, lang verhaal misschien interessant en absoluut zonder verplichtingen zei men tot dat ze de gegevens gingen controleren en tussen neus en lippen door vroegen om mijn bankrekening nummer vroegen, wat ik natuurlijk niet gaf, inschrijven was niet meer mogelijk en ze zouden wel een een info pakket sturen,mijn tip GA ER NIET OP IN.

Yep ik had hetzelfde, heel glad gepraat en ik zou een offerte thuisgestuurd krijgen. En ineens wilden ze mijn rekeningnummer... Voor een offerte? Nee ik dacht het niet. De man aan de telefoon bleef aandringen dat het nodig was om een volledig pakket te geven aan het energiebedrijf door te sturen blablabla. ik vertrouwde het  niet. Ik heb ingestemd met het ontvangen van een e-mail met meer informatie, maar niet mijn rekeningnummer gegeven, geen e-mail gekregen. 

Ben ook benaderd door MKB Veiling. Het zou gaan om een aanbieding van NLE die net negatief in het nieuws is omtrent de verrekening van teruggeleverde energie (Salderen). Heb dat de dame aan de lijn verteld en zij wist mij natuurlijk te vertellen dat dit niet zo is. Ze werd er zelf pissig over! Heb de telefoon erop gegooid! Zijn ze nou GLOEIENDE GLOEIENDE helemaal BESODEMIETERT. Opzouten met MKB Veiling! Trap er niet in! Een grote OPLICHTERS BENDE!

De domeinen mkbcollectieven.nl/.com/.biz/.info/.org/.net staan geregistreerd door

Registrant ID:kPCP9OTPGWroWscfp4Z6

Registrant Name:AA van Veen
Registrant Organization:Safe Haven Investments BV
Registrant Street1:Lange Haven 32
Registrant City:SCHIEDAM
Registrant State:
Registrant Postal Code:3111CG
Registrant Country:NL
Registrant Phone:+31.107611461
Registrant Fax:
Registrant Email:emile.van.veen@safehaveninvestments.nl

http://www.marktkracht.nl/

verwijst naar collectieve inkoopacties die vanaf 1 maart 2012 alleen nog via mkbcollectieven.nl verlopen.
front voor mkbcollectieven.nl? nieuwe bedrijfsconstructie? site belooft in ieder geval vergelijkbare diensten onder een andere brand.

whois levert zelfde registrar op, en op de contact pagina aldaar staat het volgende:

BEZOEKADRES
Lange Haven 32
3111 CG  Schiedam
010-2680040

Zelfde adres, verschillend telefoonnummer.

Adres is op streetview zo te zien een leeg pand :

https://www.google.nl/maps/@51.9144175,4.3993781,3a,75y,46.56h,79.27t/data=!3m4!1e1!3m2!1s9_3khoO4pfs2LNClx3BOMg!2e0

hm.

Ook is hij blijkbaar goed op de hoogte van colportage praktijken (RTV Rijmond):

Boek van zijn hand, lees de achterkant. Hij is ook goed op de hoogte in de wereld van het innen van facturen. "Debt collection, handling slow paying debtors".

http://www.amazon.co.uk/Telephone-Collection-Domestic-International-Solutions/dp/9075348215/ref=la_B004OOVIC2_1_2/278-7764602-7783168?s=books&ie=UTF8&qid=1410188446&sr=1-2

Verder nog:

http://www.emilevanveen.com
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/2822300/2011/07/29/Aanslag-Breivik-lijkt-exact-op-verhaal-in-boek-Schiedammer.dhtml
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/21270137/__Volop_kansen_in_Spanje__.html

Ik heb ook meegedaan met collectief nummer 30. Afgelopen vrijdag de tarieven en voorwaarden ontvangen. Als ik er geen gebruik van wil maken, dan is een simpel telefoontje voldoende om mij af te melden. Echter, de tarieven zijn zo gunstig, dat ik een dief van mijn eigen portemonnee ben als ik er geen gebruik van ga maken.

Zij gaan de gehele overstap voor mij regelen. Mijn bankrekening mag ook iedereen weten, daar kunnen ze toch niets mee. Van giro 555 weet ook iedereen de gegevens en daar wordt ook geen misbruik van gemaakt. Trouwens, automatisch incasseren kan alleen als je als bedrijf daar toestemming voor hebt. Maak je daar misbruik van, dan kun je er geen gebruik meer van maken en pleeg je een economisch delict. Dus kom op mensen met al die onzin verhalen die ik hier boven heb gelezen. Het slaat werkelijk nergens op.

zojuist werd ik benaderd geloofde hen en dacht ok... tot ze mijn banknummer vroegen...toen ik zei dat ik dat nooit telefonisch doorgeef ..ging het allemaal niet door !!!

ik vroeg nog waarom wilt u  dat hebben?

voor als u over wilt stappen..

maar ik had al 3 x verteld dat ik Eneco fantastisch vind en nooit wil overstappen !

de winnende mij wil vast uw rekening nummer dat is weer kostenbesparend dat ze dan niet weer willen bellen...

ik hed al 2x gezegd dat als een andere mij dan Eneco wint ik toch bij eneco blijf ..!!

bedriegerij dus...helaas...

Net benaderd door zeer overtuigend (iets opdringerig) snel pratende man. Halverwege het gesprek gezegd, dat ik eerst via de e-mail informatie wil ontvangen voordat ik al mijn overige gegevens opgeef. Zodat ik het rustig op mijn eigen tempo en tijd het kan doornemen. En dat ie mij volgende week mag terugbellen.

Niet mijn manier van zakendoen.

Vandaar dat ik deze reviews op internet heb opgezocht.

Wij zijn telefonisch benaderd, geen gebruik van gemaakt, maar zo'n bedrijf moet toch wijzen op een bandje m.b.t. het niet-bel-register ?  Dit is koude acquisitie. Dat is niet aangegeven door de medewerker en het bandje heb ik ook niet gekregen aan het einde van het gesprek.
Volgens mij zijn zij wel verplicht hiertoe, en als zij dat al niet doen, kan ik niet anders concluderen dat e.e.a. niet serieus genomen moet worden.

Ook ik ben gebeld door ene John Bijker (noordelijke achternaam, maar Vlaamse tongval) van MKB Collectieven, die me eerst meedeelde dat het om een offerte ging, daarna sprak de man van een aanbod en vlak voor dat hij een opname wilde maken zich versprak. Eh nee, ik zou op het aanbod moeten ingaan en zou dan 14 dagen bedenktijd hebben om eventueel te annuleren...

Opvallend dat er relatief veel tevreden klanten zijn.......

Als ik ergens tevreden over ben kom ik niet zo snel in een topic met slechte ervaringen

Oftewel ben erg nieuwschierig naar de ip adressen, vermoedelijk veel afkomstig uit schiedam en/of spanje.........

Mensen trap niet in de trucjes van mkb collectieven, prijzen zijn niet slecht maar echt niet zo goed zoals ze voorspiegelen

Tevens zit je er 3 (!!!!) jaar aan vast

Nette bedrijven doen niet op deze slinkse manier zaken

Zojuist ook in de val gelopen... Wat stom. Weet iemand of ik door de machtiging in te trekken hier nog vanaf kan?

Dank,

Frank

Wat ik niet snap aan dit verhaal is dat me verteld werd dat ik de energiekosten van de energie die ik via hun bemiddeling goedkoper kan krijgen, bij de belasting kan aftrekken. Ik werk vanuit huis zonder extra voordeur en toiletunit.. Dat is nooit af te trekken van de belasting.. of zijn die regels in 3 jaar veranderd? 

Verder wel goede uitleg gehad.. maar ik vraag me erg af of ik toe moet happen.. we zitten al erg goedkoop met energie. 

Op 24 juni ben ik benaderd door mkb collectief.. 

Klonk heel intressant echter vond ik die man net ff iets te opdringerig..

Bij het vragen om mijn gegevens moesten ze ook mijn bankrekening nummer weten..

Ik vroeg waarom? omdat ze dan het compleet aan de energiemaatschappij zouden afleveren..

Dit vond ik geen fijn gevoel waardoor ik de verbinding heb verbroken.

Ik ben op die dag tot wel 4 keer toe gebeld en de dagen erna ook.

Ik heb hun nummer geblokkeerd in mijn telefoon kreeg ik net een mail dat we op 3 juli telefonische contact zouden hebben gehad.. Maar natuurlijk.. compleet onmogelijk.. Toch maar ff op google gekeken en ik zie hele wisselende verhalen.. Ik vertrouw het zaakje niet zeker omdat ze om een rekening nummer vragen..

Idd erg  opdringerig en onprettig en  bleef maar hameren dat ze je bankrekening nummer nodig hebben anders kun je niet met doen aan de energieveiling. En heb gezegd dat ik dit een rare gang van zaken vind. Ze zei we doen er niks mee hoor. Ik vertrouw het ook helemaal niet .Vage club die zo handelt. 

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0