Spring naar inhoud


- - - - -

Ervaringen met MKB Collectieven?


67 reacties op dit onderwerp

#41 Guest_Zanting_*

Guest_Zanting_*
  • Guests

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

ik heb helaas ook geen goede ervaring met MKB collectief zij hebben mij na dat ik mij had afgemeld toh gewoon in het systeem gegooid voor een nieuwe ronde zonder mij weten zit ik nu vast aan een 3 jarig contract van Dong energy waar ik helemaal niet zit op te wachten en als je de klantenservice belt van MKB collectief moet ik mar bij dong zijn ik vind het gewoon bij de beesten af deze praktijken
ik wil hier werk van maken wat mij betreft tot aan radar of iets dergelijks dat deze firma nooit meer van deze handelingen mogen doen
zijn er mensen die deze praktijken kennen en weten war ik terecht kan over deze oplichters

#42 wouter

wouter

    Gebruiker import

  • Members
  • 1 berichten

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

Ik heb zelf hele goed ervaring met MKB colectieven.
Vorig jaar een voorstel gevraagd en dit heeft mij een besparing van meer dan 20 % opgeleverd!.
Ook zeer vriendelijke mensen bij wie ik altijd terecht kon met mijn vragen.
Ik begrijp ook niet die negatieve reacties. Ik ga dit aankomende december wéér meedoen.
Bovendien staan MKB collectieven neutraal tussen de ondernemers en energiebedrijven in, werken kosteloos en zij verdienden al die reacties niet.

Sorry maar de mensen die hier zo klagen moet maar eens naar zichzelf kijken of zij wel ok. en vriendelijk zijn.
Of is het de concurrentie die hen zwart probeert te maken,...ik denk van wel !!
Ik vind de reacties dan ook laf en onterecht !!


#43 Guest_Castrop_*

Guest_Castrop_*
  • Guests

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

Ik ben super geschrokken van dit bedrijf. Pure misleiding en oplichting. Dit bedrijf moet juridisch aangepakt worden... Dieven.

#44 Thea

Thea

    Gebruiker import

  • Members
  • 4 berichten

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

Ik ben vrij recent overgestapt naar MKB-veiling. Geen oplichting maar verlichting in mijn portomonnai. Reguliere energie leveranciers zijn de dieven. Ik ben 30 jaar bij de NUON geweest en ze komen voor mij te laat!. Budget coach is voor mij MKB-veiling met een forse besparing in de knip.
Bedankt MKB-veiling! Goed teamwork.

#45 Guest_Ron_*

Guest_Ron_*
  • Guests

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

Monique, dat klopt ook wel dat dat belmeniet register niet werkt omdat ze vanuit Spanje bellen.

#46 Guest_Piet_*

Guest_Piet_*
  • Guests

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

Ben gisteren gebeld door deze toko. Wat ze aanbieden is dat ze meer informatie willen sturen per post, maar in werkelijkheid proberen ze tijdens het telefoongesprek een mondelinge overeenkomst/contract af te sluiten.

Zeg altijd ""Nee"" en geef geen extra gegevens zoals een banknummer op!

#47 Guest_Eddo_*

Guest_Eddo_*
  • Guests

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

Naast mijn 40-urige baan voer ik als kleine zelfstandige opdrachten uit voor kleinere bedrijven (ik bouw websites)Hierbij werk ik vanuit huis.

Nu ben ik gisteren in de drukte van mijn werk akkoord gegaan met een medewerker van MKB veiling, voor een 3 jarig (zakelijk )energiecontract bij Electrabel.

Gisteravond ben ik toch rustig gaan nadenken over het voorstel en ben ik nu van mening dat het om persoonlijke redenen wellicht toch verstandiger is om als particulier energie af te nemen.

Kan ik nog van de overeenkomst af? Ik zie dat het niet mogelijk is om aanspraak te maken op de wet koop op afstand.
Kan ik een aangetekende brief sturen? En naar wie stuur ik die: Electrabel of MKB Veiling?

#48 Guest_muller_*

Guest_muller_*
  • Guests

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

Ik heb helaas ook geen goede ervaring mkb veiling. Ze blijven maar bellen.Nu blijkt dat ik meedoe aan een veiling...!? Terwijl ik gezegd heb dat ik alleen maar info wil. Stinkerts. Pure misleiding! Na veel gebakkelei ben ik uit het systeem bij hun gehaald. Zeggen ze. Ben benieuwd. Ben vooral blij dat ze geen bank gegevens oid hebben.

#49 Guest_Pieter_*

Guest_Pieter_*
  • Guests

Geplaatst 08 december 2012 - 11:42

Net gebeld door een zeer opdringerig en vervelend mannetje. Ik sta in het bel-me-niet-register dus ze mogen me helemaal niet bellen. Nadat ik hem daar op gewezen had beweerde hij doodleuk dat het wel mocht omdat ik als eenmanszaak de KvK ingeschreven sta. Dat is een grove leugen, kijk maar op de site van de KvK. Wil jij zaken doen met een organisatie die al bij het eerste contact leugens verkoopt? Indien ja, dan wens ik je heel veel sterkte.

#50 Guest_manuel_*

Guest_manuel_*
  • Guests

Geplaatst 03 juli 2014 - 03:49

Op 24 juni ben ik benaderd door mkb collectief.. 

Klonk heel intressant echter vond ik die man net ff iets te opdringerig..

Bij het vragen om mijn gegevens moesten ze ook mijn bankrekening nummer weten..

Ik vroeg waarom? omdat ze dan het compleet aan de energiemaatschappij zouden afleveren..

Dit vond ik geen fijn gevoel waardoor ik de verbinding heb verbroken.

Ik ben op die dag tot wel 4 keer toe gebeld en de dagen erna ook.

Ik heb hun nummer geblokkeerd in mijn telefoon kreeg ik net een mail dat we op 3 juli telefonische contact zouden hebben gehad.. Maar natuurlijk.. compleet onmogelijk.. Toch maar ff op google gekeken en ik zie hele wisselende verhalen.. Ik vertrouw het zaakje niet zeker omdat ze om een rekening nummer vragen..



#51 Guest_OPGELCHT_*

Guest_OPGELCHT_*
  • Guests

Geplaatst 04 juli 2014 - 09:42

Hallo,

 

Ons hebben ze ook benaderd een tijdje geleden. Eerst bellen ze mijn man op mobiel. Daarna met mij met het verhaal dat mijn man geen gegevens bij de hand had en dat ze daarvoor met mij mochten bellen. Ik domme muts ga ook nog gewoon alle vragen beantwoorden! Dan wordt er inderdaad heel vaak om een bevestiging gevraagd en wordt er ook heel vaak onze naam genoemd. Ook wordt er aan het einde verteld dat als de besparingen onder de 600 euro blijven er geen kosten aan het rapport verbonden zijn. Zodra de kosten hoger zijn wordt het wel in rekening gebracht. Een paar weken later valt het rapport in de brievenbus. Wij hebben dit goed doorgelezen en kwamen erachter dat het niet volledig was en dat er fouten in staan. Ook zouden we nog een mail ontvangen waar we als we geen interesse hadden op konden reageren. ( nooit gekregen ) Een paar weken later kregen we de factuur van het rapport, en jawel hoor.... of we ff 300 euro over konden maken! Wij laten weten dat niet te doen omdat we geen mail ontvangen hebben en omdat het rapport van geen kanten klopt. Toen kwam er vervolgens een brief van een incassoburo met het dringende verzoek om toch maar te betalen. We hadden er mee ingestemd. We hebben van alle papieren die we hadden kopieën gemaakt en opgestuurd. We hebben ook gevraagd om de bandopname te willen beluisteren. Hebben ze naar ons doorgestuurd. Alleen het gesprek van mijn man niet! Daar heeft hij in aangegeven geen interesse te hebben. Nu dan toch maar betaald. Wij voelen ons echt OPGELICHT !!!! En wat denk je.... krijg net een belletje van mijn man, ze hebben hem weer gebeld maar dan onder een andere naam! Ook bij mij hebben ze gebeld, kon ik aan het telefoonnummer zien. Ik heb niet opgenomen. Daarop belt mijn man om mij te waarschuwen dat ze weer bezig zijn. Ik denk dat we maar eens een stapje verder gaan, Tros Radar of zo!

Ik hoop dat heel veel mensen deze pagina's lezen voordat het te laat is.

 

Groetjes OPGELICHT



#52 Guest_Gast_*

Guest_Gast_*
  • Guests

Geplaatst 07 juli 2014 - 01:53

@Mitch. Ik snap de reacties soms ook niet helemaal. De 7 werkdagen worden heel duidelijk uitgelegd aan de telefoon. Ik heb zelf meegedaan met vorig collectief en ik profiteer nu van een bizar hoge korting! Bedankt.

Nou zo goedkoop kan het nooit zijn!



#53 Guest_Tim_*

Guest_Tim_*
  • Guests

Geplaatst 04 augustus 2014 - 02:48

Ik ben er vandaag ook mee in zee gegaan... Als ik dit zo allemaal lees, niet zo slim dus. Ik wil die offerte niet afwachten maar een aangetekende brief versturen met de annulering. Is dat samen met de machtiging intrekking voldoende? Ik ben via een 010 nummer gebeld. Zijn er anderen die ook het nummer konden zien?



#54 Guest_Bankrekening nr_*

Guest_Bankrekening nr_*
  • Guests

Geplaatst 07 augustus 2014 - 03:59

Klonk allemaal vrij logisch, vrijblijvend en vooral gunstig voor mij als bedrijf: 25 % korting op je energie lasten. Maar ik haakte af toen ik werd gedwongen mijn bankrekening nr te geven en op een bandrecorder 2 minuten lang vragen moest gaan beantwoorden. Heb beiden dus niet gedaan. Mijn bankrekening nr moest ik geven als bewijs dat ik mee wilde werken. Maar daar trapte ik niet in, vond de antwoorden van de telefoniste toch niet helemaal zuivere koffie.



#55 Guest_Gast_*

Guest_Gast_*
  • Guests

Geplaatst 07 augustus 2014 - 04:01

Ik ben een aantal keer door het volgende nummer gebeld 010-340 30 16. 



#56 Guest_Ronald_*

Guest_Ronald_*
  • Guests

Geplaatst 18 augustus 2014 - 03:48

Wilde mijn bankrekeningnummer hebben, lijkt me absoluut niet relevant voor een offerte. Al u deze niet geeft, mag u niet mee doen... Dan houdt het op: Goeiedag!



#57 Guest_Arend_*

Guest_Arend_*
  • Guests

Geplaatst 25 augustus 2014 - 10:13

MKB Collectieven,

 

 

GA noit met ze in zee.... heb ik ook gedaan. Allereerst was mij wel duidelijk dat ik kon annuleren.

Echter zijn het zulke oplichters dat je ne een uur in de waht gewoon van de lijn wordt geflikkerd. Bel je terug gebeurd hetzelfde.

Op mailtjes reageren ze niet, oftewel je kan er niet onderuit. Wat mij niet duidelijk is gemaakt dat het om een contract van 3 jaar gaat. Hier kan ik ze nog wel op pakken, dus ik ga een procedue starten want dit is volkomen belachelijk.

Ja ik weet het had eerst even moeten googlelen en ja het is stom, maar goed ik lees ook dat ik niet de enige ben, dat maakt het waarschijnlijk ook wel erger.

Dit 'bedrijf' zou gewoon gestopt moeten worden!

Ik ben nu ook met de uitendelijke leverancier bezig om het daar te stoppen. Dit is volkomen belachelijk!



#58 Guest_Desi_*

Guest_Desi_*
  • Guests

Geplaatst 27 augustus 2014 - 09:58

Wow, ik voel me echt ongelooflijk stom nu ik alle reacties hier lees! De man van MKB Collectieven klonk erg vriendelijk en was erg duidelijk, dat ze informatie per mail en brief zullen sturen, dat het niet uitmaakt dat ik mijn losse freelancebaan naast mijn voltijdbaan doe, alleen het KvK-nummer op dat adres was belangrijk, geen fiscale gevolgen en ik kon binnen 14 dagen annuleren en mijn machtiging via de website intrekken als ik bij mijn huidige leverancier wou blijven. Ik was ook zo overrompeld, zo tijdens de werkdrukte, maar wil nu heel graag zo snel mogelijk annuleren, als dat lukt, want als ik de reacties zo lees is dat misschien nog niet zo eenvoudig...



#59 Guest_marielle_*

Guest_marielle_*
  • Guests

Geplaatst 28 augustus 2014 - 08:37

Ik ben er wel op ingegaan en vanaf vandaag bij een andere leverancier via MKBcollectieven. Scheelt jaarlijks veel, omdat mijn huidige leverancier geen zakelijke contracten afsluit, alleen voor particulieren. Overigens is er een ware oorlog tussen energieleveranciers uitgebroken. Ik ben drie keer aan de voordeur benaderd door NUON, OXXIO en EON. Huis aan huis verkoop is net zo opdringerig als bellen zoals MKB collectieven doet, echter biedt MKB vanwege het collectieve contract zeer voordelige prijzen.



#60 Guest_marielle_*

Guest_marielle_*
  • Guests

Geplaatst 28 augustus 2014 - 08:41

ps En ook bij deur aan deur verkoop van energie door NUON en OXXIO worden ook je persoonlijke gegevens gevraagd, ook je banknummer en moet je meteen formulieren ondertekenen. 





Reageer op dit onderwerp



  


2 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 2 gasten, 0 anonieme gebruikers

Bencom is in geen geval verantwoordelijk voor de inhoud van de forumberichten en kan evenmin aansprakelijkheid aanvaarden voor (im)materiele schade die eruit voort zou kunnen vloeien.